top of page
Varlık 2_4x_edited.png

Brezilya ve Fatih Terim Analizi


 Fatih Terim, milli takımda göreve başladığı zaman topluma verdiği “Devrimci” mesajlar, alınan başarısız sonuçlarla yerini sert mesajlara bıraktı. 

 

Her basın toplantısında alışkanlık haline gelen sert üslup ve tehditler hem kendisine hem topluma zarar veriyor.

Futbol Federasyonu, Fatih Terim'e "Sen milli takımın her şeyisin, kararları sen verirsin" diyerek aşırı şekilde yetki verince,yetkinin; kime ve nasıl kullanılacağı sorun olmaya başlandı.

Brezilya ile oynadığımız hazırlık maçı kadrosu, oynanan futbol, oynamayan futbolcular ve Fatih Terim’in 4-0 yenilgi sonrası açıklamaları yine gündem yaratıyor.  

Fatih Terim’in maç sonu açıklamalarına mizahi yaklaşırsak, toplumsal yaşamın her kesimindenfutbol severlerin düşüncelerine tercüman olabiliriz. 

Örneğin,Fatih Terim'in maç sonu açıklamaları şöyle;

“Çok müthiş bir takım seyrettirdik.“

- Teşekkür ederiz. Paramızla rezil olduk.

“Zaman zaman biz de seyrettik.”

- Futbolcular, hepimizden daha çok seyretti.

“Hepimizin bazı gerçeklerle yüzleşmeye ihtiyacı vardı.”

- Sizin herkesten daha çok ihtiyacınız var. 

“Dünyanın en iyi takımlarından birisiyle oynadık.”

- Ya onlar.

“Japonya'dan geldiler, orada da 4-0 kazandılar.”

- Bizde Letonya’dan geldik 4-0 yenildik.

“Bazı şeylerle yüzleşmemiz lazım.”

- Gerçeklere yüzünüzü dönün o zaman.

“Bazı şeylerin altını daha sert çizmemiz lazım.”

Bu anlayışla bir şey olmazzz.

“Küçük vizyonlarla bir yere varılamayacağını herkesin görmesi lazım.”

- Doğru söylüyorsunuz, küçük vizyonladevrim olmaz.

“İzlanda maçında bana yıldızlar diye soruldu. Taffarel ile konuştuk. Yarın sabah antrenmanda Neymar yine aynı koşacak dedi. İşte yıldız böyle oluyor.”   - Bunu, bize değil; koşturamadığınız sözde yıldız oyuncularınıza söyleyin. "...Mutluyum" 

- Biz değiliz.

“Lokal başarı artık kıstastan çıkmalı. Uzun vadeli düşünmeliyiz.”

- Düşünün, düşünmeyen sizsiniz.Brezilya, dünya kupası hezimetinden sonra 1990 ve üstü 13 futbolcu ile geldiler, biz 30 yaş üstü 5 futbolcu (sakatları saymazsak) ile oynadık.

“Dünya yıldızları işte böyle oluyor.”

- Bizim yıldızlarımızda böyle…

“Bu çocuklar bizim çocuklarımız.”

- Kadroya almadıklarınızda.

“Suçlu aramaya gerek yok.”

- Belli zaten, arayan yok ki.

“Elinden geleni yapmaya çalışıyorlar.”

- Elinden gelmeyeni yapmaya çalıştıkları zaman başarılı olurlar.

“Ne, daha 15. dakikada Federasyon başkanımız ıslıklanmayı hakediyor, ne bu çocuklar ıslıklanmayı hak ediyor.”

- Bu millette, bu kötü futbolu hak etmiyor.

“Tamam,Neymar alkışlandı alkışlanabilir. Ama bu çocukların da alkışlanması lazım.

– Doğru, alkışta bir protesto şeklidir.

“Top Brezilya'nın ayağına geçince alkış, bize geçince yuhalanıyor. Bu olmaz.”

- Bu futbolda olmaz.

"Seyirci Kültürümüzü Değiştirmemiz Gerekiyor"

- Futbol anlayışımızı da değiştirmemiz gerekiyor.

“Kazakistan maçı öncesi biz başka bir takım seçemez miydik? Daha zayıf bir rakiple oynayıp farklı da kazanabilirdik. Bunu tercih etmedim.”

- Letonya ile bir maç daha yapabilirdik.

“Hayır, ben arkasında durdum gerekirse Messi'yle oynayalım dedim.”

- Neymaryetti.   Allah beterinden saklasın.

“Bizim çocukların arkasında durmamız gerekiyor.”

Çocuklukları mı kaldı, yaş ortalamamız 30.  

“Oyun anlayışımızı nasıl değiştirmemiz gerekiyorsa, seyirci kültürümüzü de değiştirmemiz gerekiyor.”

- Siz, her basın toplantısında muhabir azarlamaktan, Emre ve kaleci Volkan her maç birilerine küfür etmekten vazgeçecek misiniz?

“Yanlışları olabilir. Ama onlar bizim evladımız.”

- Doğruları olanlarda bizim evlatlarımız.

“Daha da önemli oyuncular var da niye oynatmadın diye sorabilirsiniz.”

- Bu oyuncularla mı devrim yapacaksınız, diye soruyoruz?

“Aramızdaki farkı görüyorsunuz işte.”

- Siyah ve beyaz.

“Neymar işte önümde 90. dakikada top istiyor.”

- Bizim yıldızlarımızda 90 dakika bitsin istiyor.

“Sorduğunuzda benim için istatistik önemli diyor.”

- Bizimkilerin egosu önemli.

“Biz buralara nasıl yaklaşabiliriz, sormalıyız.”

- Sormayın, gereğini yapınız.

“Bu ülkede zaman zaman böyle bir rüzgâr esmeli.”

- Bunlar fırtına, rüzgâr değil ki.

“Gerçekleri bizim gözümüze batırmalı ki rüyadan uyanalım.”

- Sonraki gösteri maçını Almanya veya Arjantin ile oynayalım. Valla, iki gözümüzü kör ederler.

“Ben çok pozitif bir adamım”

- Basın toplantılarının dışında.

“Ancak bazen kulübede bile aciz kalabilirsiniz.”

- İmparator, aciz kalmaz; gereğini yapar.

“Önemli bir ders aldık.”

- Doğru söze ne hacet.

“Bu maçın milat olması gerekiyor."

- Dört gözle bekliyoruz.

 
 
 

Yorumlar


bottom of page