top of page
Varlık 2_4x_edited.png

Futbolu Severim, Çünkü!...

Öncelikle futbolu severim, çünkü yalnızca onda olaganüstü bir zevk, heyecan, stres kaygı, bireysel ve toplumsal ahlak, sosyal ilişkiler bir bütün oluşturur: Toplumsal yaşamın bütünüdür bu. 

 

Futbola nasıl bakarsanız öyle görürsünüz. Aynı maç veya pozisyon farklı açılardan bakıldığında farklı görünür. Bu nedenle:

- Galibiyetleri severim, çünkü müsabakalara özel bir tat ve anlam yükler.

- Mağlubiyetleri severim, çünkü yalnızlık, abartısızlık, mutluluk arzusu, hüzün demektir.

- Beraberlikleri  severim, çünkü eşitliği hatırlatır.

***

Futbol yöneticilerini severim, çünkü yönetim, organizasyon, liderlik demektir.

- Yıldırım Demirören’i severim, çünkü Futbol Federasyon Başkanlığı yapması olacak iş değil.

- Ali Koç’u severin, çünkü Cebrail mi Azrail mi?Belli değil. 

- Ahmet Ağaoğlu’nu severim, çünkü oltadaki balığa yem veriyor.

- Göksel Gümüşdağ’ı severim, çünkü takımı şampiyonluğa oynamasına rağmen az ve öz konuşuyor.

- Fikret Orman’ı severim, çünkü konuşmaları inandırıcı olsa da futbolcularının beyninde olmayan şeyleri yaratma peşinde.

- Mustafa Cengiz’i severim, çünkü kendisine güçlük yaratan şeylerinfarkında değil.

- Seyit Mehmet Özkan’ı severim, çünkü Altınordu’yu, Türkiye şartlarına uyarlamadan, çağdaş bir futbol kulübü konuma getirerek yönetsel, sosyal ve kültürel alt yapı oluşturdu.

***

Antrenörleri severim, çünkü bana öğretmenleri hatırlatır. Öğrenmeye giden yolu açarlar.

- Abdullah Avcı’yı severim, çünkü sistem adamı, futbola çok şey katıyor. 

- Aykut Kocaman’ı severim, çünkü omurgalı adamdır. 

- Emre Aydemir’i severim, çünkü, sadece futbol “B” Antrenörlük belgesi var olmasına rağmen, Türkiye’deki sazanlara kendini “Dünyadaki Tek Türk Futbol Bilim Adamı”, “İngiltere Futbol Federasyonu üyesi”,  “Arsenal’de Antrenör”ve“Spor Psikologu”  diye yutturdu.

- Fatih Terim’i severim, çünkü egosuyla sanki uçuyor. 

- Lucescu’yu severim, çünkü saygın insanların aklı ile dalga geçiyor. 

- Rıza  Çalımbay’ı severim, çünkü gittiğinden daha öteye gitmez. 

- Sergen Yalçın’ı severim, çünkü zeki, futbola bakışı çok farklı.

- Şenol Güneş’i severim, çünkü derin sularda seyreder ve batmaz. 

- Yılmaz Vural’ı severim, çünkü Fenerbahçeyi çalıştıracak zamanı gelmedi. 

***

Futbolcuları severim, çünkü yetenekli, becerili özel insanlardır.

- Eren Derdiok’u severim, çünkü düşünebilmesi için belirli bir düzeyde zihinsel antrenmana ihtiyacı var. 

- Burak Yılmaz’ı severim, çünkü akıllı olmakla kurnaz olmak arasındaki farkı bilmiyor.

- Caner Erkin’i severim, çünkü sürekli, kasıtlı ve sistemli küfür eder.

- Cengiz Ünver'i severim, çünkü farklı olduğunu hissettiriyor.

- Emre Belözoğlu’nu severim, çünkü çok yoruldu, yıprandı ama heba olmadı. 

- Gökhan Gönül’ü severim, çünkü ayırt edici özelliği hep saygıdır.

- Mert Günok’u severim, çünkü azim ve sabır eseridir.

- Onur Kıvrak’ı severim, çünkü takımını sahiplenmek isterken, kendini unutuyor.

- Volkan Demirel’i severim, çünkü Fenerbahçe kaptanlığının ne olduğunu anlayana kadar futbol yaşamı bitti.

***

  1. Hakemleri severim, çünkü felsefesi hakimlik, adalet, berraklıkotorite demektir. 

- Yusuf Namoğlu’nu severim, çünkü hakemleri cezalandırarak eğitiyor.

- Cüneyt  Çakır’ı severim, çünkü yurt dışındaki maçları daha iyi yönetiyor.

- Fırat Aydınus’u severim, çünkü ondan sonra artık onun gibi maç yönetmeyi düşünemez insan. 

- Halil Umut Meler’i severim, çünkü samimi, duru ve güvenilirdir.

- Yaşar Kemal Uğurlu’yu severim, çünkü “hakem hatalarına kızıp, hakem olmaya karar verdikten sonra” aynı hataları yapıyor.

Hüseyin Göçek’i severim, çünkü VAR’ı , yok etmesini biliyor..

***

Gazetecileri severim, çünkü yazılar haber, bilgive özgürlük demektir.

- Ahmet Çakar’ı severim, çünkü olayları öfkeli ve ölçüsüzce çarpıtır. 

- Atilla Türker’i severim, çünkü her yazısı dürüstlüğü hatırlatır.

- Cem Dizdar'ı severim, çünkü halinden memnun değildir. 

- Erman Toroğlu’nu severim, çünkü racon keseyin derken, detaya boğulur, analiz yeteneğini kaybeder.

- Mehmet Demirkol’u severim, çünkü ironi ve ciddilik demektir.

- Serdar Çakır'ı severim, çünkü birçok kez yeniden okuyup ilk okumamda aldığım zevki alırım.

***

Sonuç olarak herkesi yazdım sıra kendime geldi: 

- Kendimi severim, çünkü ne zaman "hah, şimdi anlıyorum" duygusuna kapıldıysam aslında hiç bir şey anladığımı fark ederim.

 
 
 

Yorumlar


bottom of page