Futbolu Severim, Çünkü!...
- Doç. Dr. Recep CENGİZ

- 7 Ara 2018
- 2 dakikada okunur
Öncelikle futbolu severim, çünkü yalnızca onda olaganüstü bir zevk, heyecan, stres kaygı, bireysel ve toplumsal ahlak, sosyal ilişkiler bir bütün oluşturur: Toplumsal yaşamın bütünüdür bu.
Futbola nasıl bakarsanız öyle görürsünüz. Aynı maç veya pozisyon farklı açılardan bakıldığında farklı görünür. Bu nedenle:
- Galibiyetleri severim, çünkü müsabakalara özel bir tat ve anlam yükler.
- Mağlubiyetleri severim, çünkü yalnızlık, abartısızlık, mutluluk arzusu, hüzün demektir.
- Beraberlikleri severim, çünkü eşitliği hatırlatır.
***
Futbol yöneticilerini severim, çünkü yönetim, organizasyon, liderlik demektir.
- Yıldırım Demirören’i severim, çünkü Futbol Federasyon Başkanlığı yapması olacak iş değil.
- Ali Koç’u severin, çünkü Cebrail mi Azrail mi?Belli değil.
- Ahmet Ağaoğlu’nu severim, çünkü oltadaki balığa yem veriyor.
- Göksel Gümüşdağ’ı severim, çünkü takımı şampiyonluğa oynamasına rağmen az ve öz konuşuyor.
- Fikret Orman’ı severim, çünkü konuşmaları inandırıcı olsa da futbolcularının beyninde olmayan şeyleri yaratma peşinde.
- Mustafa Cengiz’i severim, çünkü kendisine güçlük yaratan şeylerinfarkında değil.
- Seyit Mehmet Özkan’ı severim, çünkü Altınordu’yu, Türkiye şartlarına uyarlamadan, çağdaş bir futbol kulübü konuma getirerek yönetsel, sosyal ve kültürel alt yapı oluşturdu.
***
Antrenörleri severim, çünkü bana öğretmenleri hatırlatır. Öğrenmeye giden yolu açarlar.
- Abdullah Avcı’yı severim, çünkü sistem adamı, futbola çok şey katıyor.
- Aykut Kocaman’ı severim, çünkü omurgalı adamdır.
- Emre Aydemir’i severim, çünkü, sadece futbol “B” Antrenörlük belgesi var olmasına rağmen, Türkiye’deki sazanlara kendini “Dünyadaki Tek Türk Futbol Bilim Adamı”, “İngiltere Futbol Federasyonu üyesi”, “Arsenal’de Antrenör”ve“Spor Psikologu” diye yutturdu.
- Fatih Terim’i severim, çünkü egosuyla sanki uçuyor.
- Lucescu’yu severim, çünkü saygın insanların aklı ile dalga geçiyor.
- Rıza Çalımbay’ı severim, çünkü gittiğinden daha öteye gitmez.
- Sergen Yalçın’ı severim, çünkü zeki, futbola bakışı çok farklı.
- Şenol Güneş’i severim, çünkü derin sularda seyreder ve batmaz.
- Yılmaz Vural’ı severim, çünkü Fenerbahçeyi çalıştıracak zamanı gelmedi.
***
Futbolcuları severim, çünkü yetenekli, becerili özel insanlardır.
- Eren Derdiok’u severim, çünkü düşünebilmesi için belirli bir düzeyde zihinsel antrenmana ihtiyacı var.
- Burak Yılmaz’ı severim, çünkü akıllı olmakla kurnaz olmak arasındaki farkı bilmiyor.
- Caner Erkin’i severim, çünkü sürekli, kasıtlı ve sistemli küfür eder.
- Cengiz Ünver'i severim, çünkü farklı olduğunu hissettiriyor.
- Emre Belözoğlu’nu severim, çünkü çok yoruldu, yıprandı ama heba olmadı.
- Gökhan Gönül’ü severim, çünkü ayırt edici özelliği hep saygıdır.
- Mert Günok’u severim, çünkü azim ve sabır eseridir.
- Onur Kıvrak’ı severim, çünkü takımını sahiplenmek isterken, kendini unutuyor.
- Volkan Demirel’i severim, çünkü Fenerbahçe kaptanlığının ne olduğunu anlayana kadar futbol yaşamı bitti.
***
Hakemleri severim, çünkü felsefesi hakimlik, adalet, berraklıkotorite demektir.
- Yusuf Namoğlu’nu severim, çünkü hakemleri cezalandırarak eğitiyor.
- Cüneyt Çakır’ı severim, çünkü yurt dışındaki maçları daha iyi yönetiyor.
- Fırat Aydınus’u severim, çünkü ondan sonra artık onun gibi maç yönetmeyi düşünemez insan.
- Halil Umut Meler’i severim, çünkü samimi, duru ve güvenilirdir.
- Yaşar Kemal Uğurlu’yu severim, çünkü “hakem hatalarına kızıp, hakem olmaya karar verdikten sonra” aynı hataları yapıyor.
Hüseyin Göçek’i severim, çünkü VAR’ı , yok etmesini biliyor..
***
Gazetecileri severim, çünkü yazılar haber, bilgive özgürlük demektir.
- Ahmet Çakar’ı severim, çünkü olayları öfkeli ve ölçüsüzce çarpıtır.
- Atilla Türker’i severim, çünkü her yazısı dürüstlüğü hatırlatır.
- Cem Dizdar'ı severim, çünkü halinden memnun değildir.
- Erman Toroğlu’nu severim, çünkü racon keseyin derken, detaya boğulur, analiz yeteneğini kaybeder.
- Mehmet Demirkol’u severim, çünkü ironi ve ciddilik demektir.
- Serdar Çakır'ı severim, çünkü birçok kez yeniden okuyup ilk okumamda aldığım zevki alırım.
***
Sonuç olarak herkesi yazdım sıra kendime geldi:
- Kendimi severim, çünkü ne zaman "hah, şimdi anlıyorum" duygusuna kapıldıysam aslında hiç bir şey anladığımı fark ederim.





















Yorumlar